Monday 16 March 2015

Diet - Atkins Diet

Assalamualaikum...

Dimulakan cerita pasal atkins diet ni.. Sebenarnya mula2 nak cari entri berkaitan diet, sebab xtahan org asyik cakap 'Aina kenapa gemuk'? 'Aina, kau mana muat saiz M, kau saiz XL'. ;Dress ni buat kau nampak mcm preggy la'... Aduuh smuanya menyakitkan telinga..huhu.. So, aku pun carilah entri berkaitan diet, dn trjumpalah Atkins Diet ni,. Diet Atkins ni bagi aku amatlah mudah diikuti tetapi memerlukan disiplin yg ketat.. Diet Atkins ni sebenarnya mempunyai 4 fasa,iaitu
Peringkat 1: Induction
Peringkat 2: Ongoing Weight Loss
Peringkat 3: Pre-maintenance
Peringkat 4: Lifetime Maintenance
Klu nak tahu lebih lanjut tntg diet Atskin ni boleh pegi page Profhariz dan Bicikut Diet, dua entri blog ni akan banyak membantu kita memahami Atkins Diet.

Sebenarnya, hari ni hari pertama aku diet atkins ni.. Memandangkan hari ni hari pertama aku, sangat sukar utk dilalui, sebab kawan2 usik aku, tunang sndiri pun usik aku.. Kata xyahlah diet,makanlah nasi..'mau jgak diet'..'dietmu tu salah'.. Taukah dorng bahawa hati aku sangat sakit bila dorang cakap aku ni Budak Gemuk.. Hampeh... Skg ni pun, dorng jalan p beli aiskrim, betul2 menggugat keimanan di dada..hahaha

BTW, menu sempena hari pertama aku diet ni, adalah :

Sarapan pagi aku Telur rebus separuh masak..

Makan tengah hari plak : Telur dadar dan ayam goreng

Makan malam nanti : Sup ayam bayam ....

Lepas ni aku akan update banyak lagi tentang diet dan resepi menu diet aku.. Memandangkan aku ni memang suka makan, so aku kenalah buat research banyak tentang menu makanan diet .. Wish me godd luck..


No comments:

Post a Comment